Line separator

ETKİNLİK
TAKVİMİ

KASIM 2021 

Tatavla Kasım Ayı Programı.

5 Kasım Cuma – Saat:20:30 Aylaklar Kumpanyası - Samimiyet

6 Kasım Cumartesi - Saat:14:00 Tatavla Tiyatro -Tik ve Tak

6 Kasım Cumartesi – saat 20:30 Tatavla Tiyatro - Rahvan Giden Atlılar

13 Kasım Cumartesi – saat 20:30 – Tatavla Tiyatro - An

14 Kasım Pazar - Saat:14:00 – Tatavla Tiyatro -Tik ve Tak

19 Kasım Cuma – Saat:20:30 - Tiyatro Kara Kutu – Bir İnsanı Sevmekle Başlar Her Şey

20 Kasım Cumartesi – saat 20:30 – Tatavla Tiyatro - Rahvan Giden Atlılar

21 Kasım Pazar - Saat:14:00 – Tatavla Tiyatro -Tik ve Tak

21 Kasım Pazar - Saat:19:00 – Marmara Topluluğu - Lokomotif

22 Kasım Pazartesi – saat:20:30 – İzmir Halk Tiyatrosu – Elveda Saray Bosna

24 Kasım Çarşamba – saat: 20:30 Tiyatro Amorf – Woyzeck

26 Kasım Cuma- Saat :20:30 – Tunalı Tiyatro – Yeraltından Notlar

27 Kasım Cumartesi Saat:20:30 – Tatavla Tiyatro – Küskün Yüreklerin Türküsü

28 Kasım Pazar – Saat:14:00 – Tatavla Tiyatro Tik ve Tak

Aylaklar Kumpanyası - Samimiyet.

SAMİMİYET.jpeg

-Merhaba nasılsın?

-İyiyim, sen?

-Ben de iyiyim.

 

Gerçekten mi? İyi miyiz? Gün içinde en basitinden en karmaşığına kaç kere yalan söylüyoruz? Kimleri kandırıyoruz? Ailemizi? Arkadaşlarımızı? Kendimizi?.. Kendimize karşı ne kadar “samimi”yiz? Kendimizi yaşıyor muyuz? Yoksa kendimizi programlıyor muyuz? Ne kadarımız hayal, ne kadarımız gerçek? “Samimiyet”; hepimizin yaşadığı, yaşıyor olduğu veya yaşayacağı bir kendini kandırma(ma) yolculuğu. Yol nereye varır bilinmez. Aylaklar Kumpanyası, ilk oyunuyla ve tüm samimiyetiyle sizleri bekliyor."

 

Yazan: Adem Akyazıcı Reji: Ahmet Sezer

Reji Asistanı: Burhan Kekeç

Dekor Tasarım: Ahmet Sezer

Işık Tasarım: Ahmet Sezer

Kostüm Tasarım: Seda Yakupoğlu

Müzik: Çağatay Akyar

Kukla Tasarım: Betül Özcan

Işık Operatörü: M. Yusuf Yazıcı

Ses Operatörü: K. Cansın İmir – Alp Giray Öztemel

Oyuncular: M. Oğuzhan İmert, Berika Cansu, Adem Akyazıcı

5 Kasım Cuma saat: 20.30 Tatavla Sahne

TİK ve TAK.

WhatsApp Image 2021-08-06 at 13.53.58.jpeg

Ako ağır başlı ve bilge; Yelko ise rahat ve umursamaz...

Bu iki zaman işçisi zamanın durmasını koşarak engeller. Akrep yavaş koşar, yelkovan ise daha hızlı...

Günün birinde saat bozulur. Ako ile Yelko koşamaz olur. Zaman durur, dünya da onunla birlikte. Saati hızlıca tamir etmeye çalışırlar ama beceremez; vazgeçerler.

Bu yüzden artık dünyanın bir tarafında hep güneş, bir tarafında da hep ay vardır…

Dünyanın sesi kesilir. Kötülükler sessizliğe bürünür. Kimsenin hakkı yenmez, kimse savaşmaz, çocuklar üzülmez ve kimse kimseyi öldürmez olur.

Yelko sessizliği savunurken, Ako ise insanlara bir hak daha vermekten yana olur.

Sonunda Ako, Yelko’yu razı eder ve zamanın tamiri başlar…

 

Oyun Süresi: 35 dakika

Yaş Sınırı: 4-10

 

Yazan : Balca Yücesoy

Yöneten : Doğacan Taşpınar

Müzik : Mete Boyar

Işık : Doğacan Taşpınar

Dekor / Kostüm: Bahar Uyandıran

Yönetmen Yardımcısı: Behiç Burhanlıoğlu

 

Oyuncular:

Dilek Sağır / Utku Çetin

Tik Ve Tak Kasım Ayı Programı

6 Kasım  Cumartesi Saat 14.00 (Tatavla Sahne)

14 Kasım Pazar 11.00 (Tatavla Sahne)

21 Kasım Pazar 11.00 (Tatavla Sahne)

28 Kasım Pazar 11.00 (Tatavla Sahne)

Halis Kurtça Kültür Merkezi

7 Kasım Pazar 13.00

7 Kasım Pazar 15.00

Kadıköy Barış Manço Kültür Merkezi

13 Kasım Cumartesi Saat: 13.00

Bir İnsanı Sevmekle Başlar Herşey.

BİR İNSANI SEVMEKLE BAŞLAR HER ŞEY.jpeg

Tiyatro Kara Kutu / Sait Faik-Bir İnsanı Sevmekle Başlar Her Şey

"İşte o benim. Ben, sandallar içinde bir sandal, denizler içinde bir deniz, insanlar içinde bir insan" Sait Faik.

Burgazada gecelerinden, İstanbul gecelerine, Sait’in peşinde Sotiri, kalbinde sevgilisi Eleni, yanı başında Orhan Veli, düşlerinde Panço, elinde kalem kâğıt, ayaklarının dibinde kum, balık, martı ve gözlerinde insan sevgisi… Kara Kutu oyuncularıyla bir kez daha seyirciyle buluşuyor Sait Faik.

 

Yazan: Sait Faik

Oyunlaştıran: Jale Sancak

Yöneten: Egemen Sancak

Oyuncular: Egemen Sancak, Canberk Erbaş ,Cenk Bursalı

Teknik Uygulama: Berkay Gülek, Öykü San

Fotoğraf ve Video: Utku Kocabey, Kudret Aşan

19 Kasım Cuma saat: 20.30 Tatavla Sahne

RAHVAN GİDEN ATLILAR.

“Ve hikâyeler Doğu’dan gelir efendilerim; Batı’ya gider. Bizim gibi. Belki günün birinde başka bir hikâyeci de gelip bu devirdekilerin torunlarına bizim hikâyemizi anlatır. Biri, diğerine çok âşık olan iki adamın hikâyesini. Geride kalanın, gideni unutamadığı bir hikâyeyi. Günah, utanç verici, hakir, kirli, zül, garip, yangın ve dertli. İsterim ki bizi anlatan hikâyenin adı “Rahvan Giden Atlılar” olsun. Dinleyenlerin gönlüne gökten üç damla kor düşsün. Dilerim, hikâyemizi dinleyen her insan, sevdiğine onu ne kadar sevdiğini söylesin. Ancak o zaman bir işe yarar lanetli devrimiz, kederli hikâyemiz, bahtsız sevgimiz.” 

Koleradan karantinaya alınmıştır kent, Eyüp’ün tepesinde bir kahvehanede  “Ömrü uzatacak hikayeler” anlatmak ister Meddahların en genci Kız Ahmet, çünkü hayrandır ustası  Meddah-ı Muhteşem Samet Efendi’ye. Bir de bir anlaşma vardır aralarında, hikayeler anlatılırken kimin daha iyi hikaye anlatıcı olduğuna da karar vereceklerdir. II. Mahmut Han’ın minyatürleri anlatan hikayecisi mi yoksa  Sultan Abdülmecid’in yarını anlatan hikayecisi mi? 

“Hayat, rahvan giden terbiyeli atlarla yapılan bir yolculuk değil sultanım. Vahşi, yağız bir atın üstünde çıkılan, her an düşme tehlikesiyle yaşanacak, tedirginlik verici bir koşudur bu hayat” 

“Kimsenin gücü yetmiyor hayata. Hikâyeler ömrü uzatmıyor efendim! İnsanı mutlu etmiyor hikâyeler, ama ömür dediğimiz kederli vaktin daha kolay geçmesine yardımcı oluyor.”

Rahvan Giden Atlılar Oyun Afişi

Yazan: Özen Yula
Yöneten: Eraslan Sağlam
Koreografi: Özge Midilli
Müzik ve Efekt Tasarım: Emrah Can Yaylı
Sahne ve Kostüm Tasarımı: Eylül Gürcan
Işık Tasarımı: Serdar Türkoğlu
Dekor Uygulama: Osman Ünal
Işık ve Efekt Uygulama: Yiğit Emrah Gümrah 
Oyuncular: Ertan Kılıç, Mete Boyar
Yrd. Yönetmen: Utku Çetin                 
Asistanlar: Beyza Nur Bilici, Batuhan Yunus Taşkın,

Tuğçe Yavaş 
Fotoğraf: Volkan Erkan
Afiş tasarım: Bülent Fidan
Genel Koordinatör: Ertan Kılıç 

20 Kasım Cumartesi Saat: 20.30 Tatavla Sahne

LOKOMOTİF.

Marmara Tiyatro Topluluğu - Lokomotif

Hikaye, Tren, Abuk Sabuk, Renkleri  Dansa Kaldır isimli dört ayrı kısa oyunun kolajından oluşan tek perdelik uzun oyun.

Hikaye: Eğer diğerlerinin maaşını bilmezseniz, en yüksek maaş sizindir. Kullanıldığınızı anlamadığınız sürece patronunuz ve işiniz müthiştir. Eşinizin sizi aldattığından haberiniz yoksa, çok mutlu bir evliliğiniz vardır. Söylenen her yalana inanırsanız, ebeveyniniz gayet iyi bir insandır. "Hikaye"nin tamamını öğrenirseniz, daha fazla merak etmezsiniz. Cahillik; fevkalade bir mutluluk formülü...

Tren:Bir kadın, belki sonsuzluktan beri aynı tren  garında oturuyor. Bir şey beklediğinden değil, insanların hayatına teğet geçip gidişini izliyor. Neleri öylece kabul ediyoruz? Nelerin üstüne hiç düşünmüyoruz? Tüm o hayatın akışı içinde gerçekten neyin önemli olduğunu kaçımız biliyoruz?

Abuk Sabuk:Burada olan  her şey koca bir saçmalık. Bir otobüs bankında  unutulmuş bir çanta. Herkes yeterince saçmalarsa olaylar ne kadar çığrından çıkabilir? Oblomov prensesi gelecekmiş, gelmez olsaydı.

Renkleri Dansa Kaldır Ne kadar "Siyah" ve ne kadar "Beyaz"ız? Siyah ve Beyaz kimlik karmaşası yaşıyordur; Rengin tüm renkleri, tüm duyguları derinlemesine yaşadığından onları özlerine dönüştürmeye çabalar.

LOKOMOTİF.jpeg

Yazanlar ve Yönetenler :

Emre Esti , Özge Şahingöz, Sena Uslu, Yıldız Sadak

Oynayanlar:

Doğu Yazici, Helin Barak, Burakcan Ersayar, Deniz Çelik, Esra Özdemir , Aycan Demir, İlyas Çetin, Zeynep Başar, Mustafa Can Acar, Elif Daşkaya, Büşra Öztürk, Bülentcan Güvendik

21 Kasım Pazar  saat: 20.30 Tatavla Sahne

ELVEDA SARAYBOSNA.

İzmir HalkTiyatrosu - Elveda Saraybosna

Kuşatılmış ve yıkılmış Saray-Bosna kentinde ‘’Gerçeğin Sesi’’ adlı radyo istasyonu bir mahzenden yayın yapmaya çalışmaktadır. Spiker Tura adındaki genç bir kadındır. Tura çaresizlik ve umutsuzluk içindeki Saray-Bosnalılara seslenmekte, onlara müzik dinletmekte, espriler yapmakta, haberler aktarmakta ve en önemlisi cesaret vermekte, yaşama dirençlerini arttırmaya çalışmaktadır. Oyun, başından sonuna kadar düşmeyen temposu, kanlı sahneleri göstermeden savaşın dehşetini yansıtması Avrupa’nın ortasında kadim bir Müslüman kente yönelen akıl almaz vahşeti göstermesi bakımından son derece çarpıcıdır. Oyun bittiğinde seyirci hem soluk almadan güzel bir oyun seyretmiş hem de insan ruhunun en gizli dehlizlerinde dolaşmış olacaktır. İki genç kahramanı aracılığıyla ‘’Elveda Saray-Bosna’’ insanı şaşırtıyor, düşündürüyor. Kendini, yaşamı, ölümü, aşkı, savaşı yeniden sorgulatıyor.

ELVEDA SARAYBOSNA.jpeg

Yazar: Suzanne Schneider

Yöneten: Cengiz Toraman

Çeviren: Hale Kuntay

Dekor: Burcu Sevim Gölgeli

Yönetmen Yardımcısı: Medine Çam

Reji asistanı: Elmira Pembegül , Tuğba Kırmızı

Afiş tasarım: Algüz Türküler

Oyuncular: Nazlı Masatçı, Cenk Dost Verdi

22 Kasım Pazartesi saat: 20.30 Tatavla Sahne

WOYZECK.

Tiyatro Amorf - Woyzeck

Askerde berber olarak çalışan Woyzeck, gayri resmi karısıyla beraber yaşar. Geçimini Yüzbaşının ayak işlerini yaparak ve Doktorun deneylerine kobaylık ederek sağlar. Bu süreçte değişmeyen düzenin, Woyzeck’i nasıl değiştirdiğine tanıklık ederiz.

 

Oyun bir bozuk düzen hikayesini anlatır. Ahlak, toplumdaki adalet kavramı ve insanın etik değerleri çarpıklaşmış; çarpıklaşan düzenin getirdiği yaşama kültüründeki bozukluklar ve bu yönde gelişen toplum refleksleri bozuk düzeni ortaya çıkarmıştır. Bu bozuk düzen, içinde sert ve baskıcı bir tavrı barındırır. Sınıf farklılıklarını merkeze alarak, bu yaşayıştaki sistemi ve bu sistemdeki insan faktörlerini eleştirel bakış açısıyla sunar bize Woyzeck.

 

WOYZECK, yaşam ve panayır benzerliğinden yola çıkılarak sahneye konulmuştur. Bir panayır paralelliğinde kurulan yaşam fikri, dekor kullanılmadan oluşturulan oyun alanı ve oyun plastiğinde kullanılan karton malzeme yoluyla desteklenir. Kostümlerin aynı olduğu ve 4 oyuncu kişisi ile oynanan oyun, dört oyuncu kişisinin rolleri her ayrı sahnede sürekli değişerek oynaması üstünden

herkesin bir Woyzeck olduğu veya olabileceği mantığı merkeze alınarak çalışılmıştır. Süreç boyunca, oyunda var olan yaşama kültürünün nasıl işlediği ve insanı neye dönüştürdüğü gözlenir. Bu bağlamda, sistem ve sistem eleştirisi çevresinde cinsiyet ayrımı yapılmadan, insan, asal bir figür olarak oyunun merkezinde yer almaktadır.

WOYZECK.jpeg

Yazan: Georg Büchner

Çeviren: Hasan Kuruyazıcı

Süpervizör: Ali Düşenkalkar

Yöneten: Egemen Ulaş Önkal

Yönetmen Yardımcısı: Nadide Deniz Korkmaz

Oynayanlar: Ali Varol, Egemen Ulaş Önkal,

Gökçe Karaman, Nadide Deniz Korkmaz

Işık Tasarımı: Ali Düşenkalkar

Aksesuar Uygulama: Gökçe Karaman

Reji Kumanda: İbrahim Yusuf Yavuz

Oyun Fotoğrafları: İsmet Ege Tonbul

Süre: 70 Dakika / Tek Perde

24 Kasım Çarşamba saat: 20.30 Tatavla Sahne

YERALTINDAN NOTLAR.

YERALTINDAN NOTLAR.jpeg

Dostoyevski’nin edebiyat dilinde varoluş üzerine ifade ve imgelemini net olarak ortaya koyduğu eser olan Yeraltından Notlar; Sürekli insanlardan kaçan, evinden hiç çıkmamaya çalışan uyumsuz, huysuz, zavallı ve yer yer kendini beğenmiş sıradan bir adamın, modern yaşamda kendi varlığını ve yokluğunu sorgulamasını konu alıyor. Yıpratıcı bir kişilik sorgusunu, itiraflarını, modern dünyanın çelişki ve açmazları ile birlikte kendi yorumum ile anlatıyorum.

 

Yazar: Dostoyevski

Uyarlayan ve Oynayan: Dahil Tunalı

26 Kasım Cuma saat: 20.30 Tatavla Sahne

KÜSKÜN YÜREKLERİN TÜRKÜSÜ.

KÜSKÜN YÜREKLERİN TÜRKÜSÜ.jpeg

Tatavla Tiyatro - Küskün Yüreklerin Türküsü

“Sevgilinin gözlerinde

Annenin kol böreğinde

Sıcak bir kış güneşinde

Çocuğunun gülüşünde

Bir gariplik görürsün

Bir eksiklik, bir hüzün

Geçer gider dokunarak

Küskün yüreklerin türküsü…”

 

Gözaltında zorla kaybedilenler içimizi acıtıyor.

(Oyun, Berat Günçıkan’ın “Cumartesi Anneleri” adlı röportaj - kitabından yola çıkılarak hazırlanmıştır.)

Yazan: Yazan-Yöneten: Metin Balay

Müzik: Berktay Akyıldız

Hareket Düzeni: Cihan Yöntem

Dramaturji Danışmanı: Fakiye Özsoysal

Piyano: Ceren Akyıldız Oyuncular : Arzu Ocak, Ceren Akyıldız, Çiğdem Aksüt, Tuba Zehra Sağlam

27 Kasım Cumartesi saat: 20.30 Tatavla Sahne